Ooppera- ja musiikkiteatterikoulutus (OMUTE)

Vuosittain voidaan musiikkilinjalle ottaa enintään 4-8 opiskelijaa musiikkiteatteriopintoihin syventyvään koulutukseen.

Koulutuksen tavoitteena on

Näihin opintoihin päässeet suorittavat kuten muutkin musiikkilinjalaiset Taidelukion kursseista seuraavat:

Lisäksi suositellaan seuraavat kurssit :

Musiikkiteatterin työpaja (MUTE01-06)

Kurssi järjestetään kaikille tämän opinto-ohjelman opiskelijoille yhteisenä ryhmäopetuksena, jonka sisältö ja osallistujat voivat vaihdella periodeittain.  Taidelukion opettajien lisäksi käytetään mahdollisuuksien mukaan kotimaisia ja ulkomaalaisia asiantuntijavierailijoita. Mahdollisuuksien mukaan tehdään opintomatkoja, joilla tutustutaan musiikkiteatteriin kotimaassa ja ulkomailla sekä/ tai joilla esiinnytään itse. Näillä kursseilla myös valmistetaan yhteistyökumppaneiden kanssa esitettäviä kokonaisuuksia.

Kurssin tavoitteena on

Keskeiset sisällöt

Kurssit voivat sisältää seuraavaa:

Arviointi ja kurssin suorittaminen

Kursseita annetaan arvosana 4-10 opiskelijan aktiivisuuden, taitojen, kehittymisen ja monipuolisuuden mukaan mahdollisesti painottaen hänen vahvuuksiaan. Arvioinnissa otetaan huomioon opiskelijan lähtötaso.

Omutelaisia promenadikonsertissa 2015. Lähde. Mervi Karvinen.

Musiikkilukion opinnot1.8.2018