Yhteismusisointiaineet

Yhteismusisointi on tärkeää opiskelijoiden musiikillisten ja sosiaalisten taitojen kehittämisessä. Osallistumalla yhteismusisointiin laulamalla ja soittamalla opiskelija voi monipuolistaa  ja laajentaa kokemustaan musiikin lajeista. Erilaiset kokoonpanot ovat oleellinen osa Taidelukion tilaisuuksien ohjelmaa sekä koulusta ulospäin näkyvää toimintaa.

Arviointi

Yhteismusisointiaineet arvioidaan suoritusmerkinnällä.

Arviointiin vaikuttaa opiskelijan aktiivisuus, vastuullisuus ryhmän toiminnasta ja musiikilliset taidot.

Kuoro (KUO01-04)

Opiskelijat laulavat koko musiikkilinjan kuorossa ja pienemmissä kuorokokoonpanoissa. Kuoro on kaikkien laulua pää- ja sivuaineena opiskelevien keskeinen laulunopiskelua tukeva oppiaine, mutta siihen voivat osallistua myös muut musiikkilinjalaiset. Kuvataidelinjalaiset voivat laulaa kuorossa, jos heillä katsotaan olevan siihen edellytykset.

Kuorokurssien tavoitteena on, että opiskelija

Keskeiset sisällöt

Orkesteri (ORK01-02 ) ja kamarimusiikki (KAMM01-02)

Orkesteritoiminta järjestetään yhteistyössä Savonlinnan musiikkiopiston kanssa

Orkesterisoiton tavoitteena on, että opiskelija

Kansanmusiikki (KANSANM01-05)

Kansanmusiikkiyhtyeiden tavoitteena on, että opiskelijat

Yhtyelaulu (YLAU01-03)

Opiskelijoista voidaan koota eri tyylisiä lauluyhtyeitä mahdollisuuksien mukaan.

Yhtyelaulun tavoitteena on, että opiskelijat

Rockyhtye (ROCKYHT01-03)
Jazzyhtye (JAZZYHT01-03)

Bändisoiton tavoitteena on, että opiskelija